Fransız Ulusal Sağlık ve Tıbbi Araştırmalar
Enstitüsü'nün Paris'te 2007-2008 yılları arasında yürütüğü bir çalışma ilginç
bir gerçeği ortaya çıkartıyor, buna göre alışveriş yaptığınız süpermarket
kilonuz üzerinde etkili olabilir!
Araştırmada katılımcıların daima ucuz fiyat
garantisi veren indirimli süpermarketlerden, eğitim seviyesi düşük olan
bölgelerdeki süpermarketlerden ya da evlerine/mahallelerine uzak olan
süpermarketlerden alışveriş yapma durumları ile beden kitle indeksleri ve bel
ölçüleri arasında bir ilişki olup olmadığı inceleniyor.
7131 kişi üzerinde yapılan bu çalışmaya göre
özellikle daima ucuz fiyat garantisi veren indirimli süpermarketlerden
alışveriş yapanların beden kitle indekslerinin ve kilolarının daha yüksek
olduğu, karın bölgesindeki yağlanmalarının da daha fazla olduğu gözlemleniyor.
Bu çalışmaya göre eğitim seviyesi yükseldikçe kilo sorunu da azalıyor.
Araştırma, katılımcıların yalnızca %11,4'ünün
yiyecek alışverişlerini öncelikle ikamet ettikleri bölgelerde yapmakta olduğunu
gösteriyor. Sonuç olarak süpermarketlerin uygun bir düzenleme ile alışveriş
yapanların gıda alışverişlerini ve beslenme alışkanlıklarını olumlu yönde
değiştirme ve halk sağlığına katkı sağlama açısından değerlendirilmesi gereken
bir adres olabileceği belirtiliyor. (Chaix, 2012)
Süpermarketlerin yalnızca sağlıklı olan gıda
ürünlerini satmaları sağlanabilirse toplum sağlığı ve fazla kilo problemi
üzerinde de olumlu etkiler sağlanabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder